9. 12. 2018

Update z našeho bydlení 🏠🖤

Krásnou druhou adventní neděli, 
už máte Vánoční náladu ? 

Já rozhodně ano, letos to na mě přišlo brzy, už v listopadu jsem odpočítávala dny, nakupovala vánoční dekorace ( to už snad od října 😂) a těšila se na první advent, protože ten pro mě znamenal, že to vše může oficiálně vypuknout. Samozřejmě to prožívám i proto, že jsou to první vánoce v mém vlastním bydlení. Dokonce jsem si hned na první advent nazdobila stromek. Velký " hlavní" stromek bude nahoře, protože budeme slavit vánoce společně s rodiči. Pro upřesnění, bydlím v dvoupatrovém domě, ještě před rokem jsem bydlela normálně nahoře s rodiči, ale někdy minulý rok po vánocích jsme se rozhodli, že s přítelem začneme rekonstruovat dolní patro, kde dřív bydleli moji prarodiče. Přítel v té době bydlel v bytě s kamarádem, ale vlastně bylo docela zbytečné, aby platil nájem, protože veškerý čas trávil v práci nebo u mě, popřípadě v tom bytě jen přespával, vlastně neměl pokoj ani pořádně zařízený, měl tam jen stůl s počítačem a matraci na spaní ( měli takovou malou šatnu, takže skříň na věci nepotřeboval). 













My jsme upřímně to společné bydlení nijak konkrétně neplánovali, věděli jsme, že jednou spolu budeme bydlet, ale neplánovali jsme, kdy přesně. 


Vše to začalo tím, že jsem hrozně obdivovala nábytek - kuchyň v obchodě Jysk. Měli ho hned za výlohou u hlavního vstupu a protože už jsem měla představu, jak bych jednou chtěla bydlet a ukazovala jsem i obrázky rodině, jak bych si přála mít kuchyň. Jednou taťka přijel a říkal : "Musíš se podívat do Jysku tam mají nábytek, přesně jaký si přeješ." A nejen, že měl pravdu, ten nábytek byl ještě mnohem, mnohem krásnější. Pokaždé, když jsem tam jela jsem na něj koukala a mamka pak jednou řekla : " Tak chceš si to koupit ? Peníze na to máš a může to být složené v krabicích a koupené předem." Nejdřív jsem řekla, že asi ne, jenže rozhodující byl den, kdy jsem zjistila, že na tento typ nábytku mají obrovské slevy. Rozbušilo se mi srdce a věděla jsem, že za tu cenu to prostě chci (následně ho pak ještě několikrát zdražili a zase zlevnili, ale já ho koupila za nejlepší cenu, co byla a teď ještě tento typ nábytku rozšířili na " ložnici" mají skříně a noční stolky apod). Hned začalo měření a vybírání skříněk, tak aby to rozměrově sedělo na naši velikost místnosti, naštěstí taťka je na to hlavička a měli jsme stažený program, kde jsme přímo zadali rozměry místnosti a nábytku, věděli jsme že bude potřeba probourat kus stěny, všechno rozplánovali a jelo se kupovat. 













No a tím to začalo a dalo se to celé do pohybu. Kuchyň si opravdu nějakou dobu počkala v krabicích, ale rozhodně kratší než jsme čekali. Nejdříve jsme předělali ložnici, abychom měli kde spát, ale to bylo vcelku rychlé, odstranili jsme tapety a vymalovali jsme udělali novou podlahu a elektrické zásuvky a přestěhovali nábytek z mého původního dětského pokoje, takže žádné velké zásahy a investice. Pak přišel čas na kuchyň to už bylo velké bourání a opravdu rekonstrukce " od cihly". Problém taky byl, že Jysk není zrovna obchod na kuchyně a nábytek byl určený spíše do jídelny, jako příborníky a skříňky na nádobí. Takže jsme museli koupit pracovní kuchyňskou desku a skřínky pospojovat tak, aby vznikla "linka". Když už bylo vše téměř hotové - nové stěny, elektrika, voda a přišel čas na skládání nábytku zjistili jsme, že se nám tak asi o 2cm nevejde. Proběhly nápady jako vysekat do zdi ty dva centimetry, což by ale bylo pěkně naprd, nakonec se skříňka zavezla k truhláři a na počkání byla o ty dva centimetry užší ! JEŠTĚ ŽE TAK !













Dokud nebudete sami zařizovat, tak si nedokážete představit všechny ty detaily, ať už zásuvky, lišty, všechny tyhle " drobnosti". No tím chci říct, že to fakt nebylo lehký, že jsme museli hodně čekat a spoustu věcí se kazilo a když už jsme si mysleli, že něco bude tak přišla komplikace, nebo nějaký háček. Prostě ne vše šlo hladce. Poprvé jsem se o rekonstrukci zmínila v článku v lednu 2018, kde jsem psala cíle na rok 2018 a hned prvním cílem bylo mít hotovou kuchyň spojenou s obýváčkem, v článku byly i fotky z pinteresu, mých vysněných kuchyní. Článek ZDE.













O měsíc později, jsem už psala, co vše máme koupené , už jsem do článku dávala i konkrétní představy (které se do puntíku vyplnily) a fotky konkrétních věcí, které přímo budu mít ZDE.
Od února do června nastala dlouhá blogová pauza , samozřejmě způsobená právě prací a rekonstrukcí, vždycky jsem si říkala, jak budu psát o tom co je nové a jak to jde, že to bude zajímavé jak pro čtenáře tak pro mě, no realita byla jiná, a na blog v té situaci nebyl vůbec čas.
A tak v červnu vyšel článek, kde nebyly fotky totálně zdemolované, rozsekané a rozbourané místnosti, plné prachu, zdí otlučených až na cihly apod, ale článek s fotkami, měř hotové kuchyně - nebo aspoň té části, kterou jsem vyfotila. ZDE
V červenci jsem vám na konci článku ukázala " obývákovou" část, konkrétně gauč s konferenčním stolkem, ale také nové dveře a prahy a židličky ke stolu. ZDE.














No a od té doby jsem se neozvala a to z toho důvodu, že jsem pořád nemohla říct, že máme hotovo, přibyla nám sice myčka na nádobí, ale stále jsme čekali na police od truhláře, na kamna, když už byly kamna tak na sklo pod kamna, no ono bylo prostě pořád něco.....
Teprve včera nastal ten den, den na který čekám skoro rok, den, kdy můžu říct MÁME HOTOVO. Je poprvé co to píšu a ještě jsem to neřekla nahlas. Asi mě úplně nechápete, ale derou se mi slzy do očí, jako bych tomu sama nemohla uvěřit. Jako fakt už je hotovo ? Fakt jsem před rokem skoro netušila, že se bude něco dít - ne opravdu jsem to netušila, protože vše odstartovalo až po vánocích. Stihla jsem splnit můj  cíl na rok 2018. Já vlastně ani nevím jestli si to úplně uvědomuju...
Pořád si říkám, no ale ještě chybí tohle a tamto, ale ve výsledku... Chybí nám jen nějaký stojan na dřevo ke kamnům a nějaké ty lopatky a háky ( fakt nevím jak se to jmenuje) prostě na posouvání dřeva a tak 😀. 














Do budoucna bychom chtěli jednu poličku, kterou ale nejspíš vyrobíme sami ze zbytku co nám zbyl z původní desky, takže otázka jednoho dne.... Nemáme televizi, ale za prvé my ji ani nepotřebujeme, já na televizi několik let nekoukám, vše pouštím přes noťas, kde mám online sledování TV a nebo koukám online z internetu nebo na youtube za druhé nám MOŽNÁ ježíšek přinese televizi, takovou tu propojenou s internetem, kde právě je youtube a vše co jsem zmínila, takže možná budem mít přímo telku ( noťas mám totiž aktuálně v hrozném stavu, moc mi nedrží obrazovka u klávesnice, nemohu ho ani zavírat, takže pokud se to urve byla bych bez noťasu a v háji 😅 Takže pokud bude telka, tak nahradí notebook. Teď to s tou technikou máme mizerné, protože oběma se nám s přítelem rozbily mobily a fungují, jen když se jim chce, takže jsme si navzájem k ježíšku koupili nové a to konkrétně iphony ( kde jsou ty časy, kdy jsem říkala, že iphone vživotě ne, že raději pojedu na dovolenou než tak drahý mobil😀,no na naši omluvu, koupili jsme si starší typy a hlavně za skvělou cenu, já budu mít iphone 6S za cca 7 000 a přítel SE za 6000 a v dnešní době byste za u cenu měli i například huawei, samsung a prostě "normálnější" značky. Každopádně mobily až pod stromečkem. Já to s tím mým snad nějak doklepu, i když se seká, vypíná, někdy nejde volat a nebo přijmout hovor. Vypínají se aplikace, foťák naskočí až po několika minutách atd. Přítelovi ale asi včera odešel nadobro, tak musí těch několik dní do vánoc vydržet - jenže má mikro sim, takže nemůže ani používat starý tlačítkový mobil, takže bud si od někoho půjčí nebo musíme sehnat adaptér na sim aby mohl používat aspoň nějaký starý :D. No pořád máme nějaké výdaje...
Na předsevzetí je ještě dost času, ale zajímalo by mě, jestli za rok napíšu článek ve stylu " Máme hotovou koupelnu " 😇😀😁 A dnes nás čeká první zapálení v kamnech, tak snad to dobře dopadne 🔥

Líbí se vám tento styl bydlení ?
Co byste změnili / udělali jinak ?
Jsem moc zvědavá na vaše komentáře 😍




9 komentářů:

  1. Tak tohle je teda velká paráda a klobouk dolů, jak jste se do toho pustili :-) moc vám fandím a přeju vám to, ani se nedivím, že se ti derou slzy do očí, protože je to fakt velké (velký krok, mezník v životě). Myslím si, že nikdo z nás si nedovede představit, co všechno taková přestavba, nebo prostě rekonstrukce, příprava bydlení stojí nervů, starostí a hlavně ty detaily... tu a tam se něco pokazí, vypadne, vypadá to hrozně, člověk ztrácí rozum, ale nakonec... ten výsledek stejně stojí za to! Můžete být na sebe hrdí, je to opravdu nádherné... líbí se mi, jak to máte udělané :-) takové minimalistické, decentní, milé, všechno do sebe pasuje a dělá to prostě domov, je z toho cítit to teplo domova a to je podle mě to nejdůležitější! :-)
    Ať už třeba ještě není všechno dokončené nebo dodělané, pořád už jste ušli velikánský kus cesty! :-)
    S těma mobilama je mi to líto, ale tak do Vánoc to snad nějak vydržíte! (Měla jsem minulý rok podobný problém s mobilem, taky jsem měla dostat na Vánoce nový, takže jsem poslední týdny doklepávala se starým mobilem fakt jen na dobré slovo :D) - iPhone mě zatím nezlomil, ale časem k tomu také možná už dojde :D zatím mám Samsung :-)
    Co se týká výzdoby, také jsem se moc těšila, jak budu zdobit... a dovedu si představit, jaké je to zdobit v novém, ve vašem, co jste si zařídili, to musí být ještě lepší :-)
    Prostě vám to moc přeju a líbí se mi to, zvládli jste to bezvadně! Podobný styl bydlení se líbí i mně a už se těším, až si jednou (doufám, že brzo) budu také zařizovat své vlastní bydlení... těším se na to, ale zároveň k tomu mám i respekt, protože je to nejen krásné, ale taky náročné... fyzicky, psychicky a taky finančně, že, co si budeme... nic není zadarmo... (bohužel :D). Držím palce do další úprav, které vás třeba ještě čekají, ale už teď je to krásné, opravdu ♥. Ať se vám bydlí co nejlépe! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. moc pěkné :) my už též máme hotové bydlení :)
    http://page-village-girl.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. to vase prerobene byvanie je naozaj krasne a aj sa o celom tom procese dobre cita, kedze konci happy endom :) ja osobne by som v takomto style nechcela mat zariadene byvanie, nie je to uplne moj styl, aj ked takto na fotkach to vyzera velmi pekne.
    citam teda, ze trable boli, ale to sa asi aj dalo cakat. my sme tusim naposledy kupovali novu kuchynsku linku a ani to nebolo az take bezproblemove, ako by clovek chcel. hlavne je, ze s vysledkom si spokojna, verim, ze to vsetko stalo za cas aj namahu, ktora tomu bola venovana.
    moj mobil nastastie este drzi, aj ked uz ma tusim nieco cez tri roky. vobec ziadny, co je teraz v obchodoch, sa mi nepaci, vsetky mi pridu prilis velke, lebo ten moj je celkom maly a som zvyknuta, ze sa mi v pohode zmesti do predneho vrecka na nohaviciach :D ale buduci rok ho uz asi vymenim za nejaky novsi, predsalen uz aj fotak na nom by bolo pekne mat o nieco lepsi. a este som aj zacala citat viac elektronickych knih, tak mozno o rok zhodnotim, ze sa mi zide mobil, ktory bude mat vacsiu obrazovku.
    este ako si pisala o tom, ze mozno budes mat namiesto notebooku televizor a na nom budes vsetko pozerat, tak som si uvedomila, ze ja popri tom, co studujem, by som bez notebooku asi ani nedokazala zit :D a este teda ze u nas doma je to s telkou tak, ze mame do velkej obrazovky zapojeny notebook pomocou HDMI kabla, lebo ked sme tu telku kupovali, tak este nevyrabali take velmi smart ako tie, co su teraz aj s pristupom na internet. prajem teda nech ti Jezisko donesie vsetko, co si prajes <3

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky :)
    Jak jsem tu teď nějakou dobičku nebyla, tak mě úplně ohromil nový design blogu :) Moc se mi to líbí :)
    Já Vánoční náladu úplně nemám, ale nedá se říct, že bych ani neměla, protože kolem mě je plno vánočních podnětů :D
    Akce jako rozsvěcení stromku, svařáky, punče, trhy, cukroví a koledy :D
    Myslím, že kdybych měla trávit první Vánoce ve svém vlastním bydlení, tak to také více prožívám. Dekorace vlastního bytu, pečení cukroví... všechno na vlastní pěst, podle sebe :3 víceméně.
    Je docela fajn bydlet s rodiči na jednom místě a zároveň od sebe, nebo ne? Máte k sobě blízko a zároveň soukromí :D
    Měla jsi na ten nábytek štěstí koukám :D
    Nakonec jste vybudovali něco nádherného. Vypadá to u vás strašně moc útulně a mile :) Moc krásné to máte!! A hezky vyzdobené! Dobrá práce Jani! <3

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj. :)
    Tak se po dlouhé době vracím. První, čeho jsem si všimla byl design - je suprovní! ♥
    Jinak styl bydlení je krásný, takový útulný. Ale já jsem spíš pro ten "moderní" styl. :)

    Přeji ti krásné svátky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. To je nádhera! Přesně takový styl bydlení by se mi líbil a doufám, že v budoucnu tak budeme s přítelem bydlet někde v domečku :) Hodně lidí mi říkalo, že už pomalu od října odpočítávali čas do Vánoc. Já jsem letos začala zas nějak pozdě. Ještě jsme se stěhovali, tak tady byl chaos, ale teď už si to užíváme plnými doušky :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je nádhera a gratuluji, že máte hotovo. Chápu tě...já totiž po dvou letech hotovo nemám a tento rok se chci stěhovat jinam a tam už chci mít úplně všechno hotové, takhle žít už nechci.
    Máte nádherné bydlení :-)
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Velice zajímavý byt. Nás také teď bude čekat takový malý update. O něj se nám postará jedna taková firma . Věnovali jsme tuto úlohu firmě, protože si myslíme, že to zvládnou lépe než my. Není to tedy tak, že bychom to nezvládli, ale raději to přenecháme někomu, kdo tomu opravdu rozumí :)

    OdpovědětVymazat