9. 8. 2016

Dovolená 2016

Ahoj,
dnešní článek bude deníčkový a jak už jste si z názvu přečetli  bude o mojí krátké dovči,  kde jsme byla s mým klukem Tondou :). Letos jsme se rozhodli nejet k moři, ale udělat si výlety po česku. Naše první dovolená probíhala podobně a navštívili jsme Jižní Čechy, na druhé dovolené jsme byli v Chorvatsku, tak třeba to budeme střídat a za rok se vydáme do zahraničí. Já osobně mám cestování po Česku ráda a mnohdy mě nadchne víc než zahraničí. Letos jsme cestovali převážně po Královehradeckém kraji a hlavním bodem byly Dětenice, ale začněme hezky od začátku :)

Dovolené byla třídenní, ale přijde mi, že jsme toho stihli opravdu hodně:)
Vyjeli jsme ve středu ráno (27.7.)už po sedmé hodině a jeli jsme směr Kutná Hora, protože jsme oba v Kutné Hoře byli -  na památkách typu kostnice, chrám, nebo v podzemí, rozhodli jsme se, že navštívíme pouze bobovou dráhu, já už na ní kdysi dávno byla, ale Tonda ne, tak jsme se tam vydali spolu.
(více fotek na instagramu)


Pak jsme jeli na oběd, najedli jsme se v Kolíně, já si dala špagetty aglio olio, ale hrozně pálily, takže mi moc nechutnaly). Zastavili jsme se i v Praze, ale neměli moc času, tak jsem si skočila jen do Douglasu pro suchý šampon :D

Dál jsme pokračovali směr Dětenice, kde jsme měli ze slevomatu objednaný voutcher.
Přijeli jsme a šli jsme na recepci středověkého hotelu, kde nás na recepci přivítala čarodejnice a ta nás pak hotelem provedla a ukázala pokoj a byla fakt vtipná :D



toaleta :D

sprcha :D


klíč od pokoje


Všude po chodbách i v pokoji svítili svíčky a byla tam nepopsatelná atmosféra.
Rychle jsme se ubytovali a šli na večerní program do středověké krčmy. Tam to bylo naprosto PERFEKTNÍ. Všem doporučuji Dětenice navštívit, protože tohle jen tak někde nezažijete, bylo tam několik sehraných scének a programů, ohnivá show, přesně jako ve středověku - jak obsluha, tak jídlo, tak prostředí, prostě parádní !
Dostali jsme tříchodovou večeři (1. chod nakládaný hermelín, 2. chod talíř kde byla klobása, plátek masa, palička z kuřete, uzené, grilované kukuřice, domácí chléb atd a 3. chod domácí buchta).
Večer byl nádherný a pak jsme se odebrali do našeho středověkého pokoje. V noci ještě proběhlo strašení (měli na pokojích nainstalované reproduktory a znělo to jakoby se otvírali dveře, někdo bral za kliku, křik z chodby a podobně.

Druhý den ráno jsme v Dětenicích ještě zůstaly a v areálu hotelu navštívili Peklo, pivovar a zámek - vše naprosto perfektní a znovu mi to potvrdilo, že Dětenice jsou top místo kam jet :)













Chtěli jsme jít ještě na rytířské souboje, jenže jsme to nestihli a jeli na oběd do Jičína, z Jičína jsme jeli na Staré hrady (tam mi to přišlo spíše pro děti, ale taky hezké)







Ze Starých hradů jsme jeli do Miletína, kde jsme si našli penzion a jeli se tam ubytovat, jako bonus jsme zjistili, že se jedná o rodiště K.J. Erbena, a v Miletíně je nejen jeho rodný dům, ale i naučná stezka, stezku jsme neprošli celou, protože už byl večer a měla asi 6km, ale kousek jsme prošli :)

Polednice


Poslední den ráno jsem z Miletína jeli směr Dvůr Králové do ZOO, dělá tam moje kámoška a spolužačka Verča, takže jsme měli zadarmo nejen vstup, ale i celou safari a viděli hezky z blízka lvi a parádně jsme si to v ZOO užili, byl zrovna fajn den, nebylo moc velké horko a dalo se chodit a zvířata se nekrčily jen někde ve stínu, ale byla aktivní :)




(:D :D :D)



 A tím naše dovča končila, musím říct, že se mi moc líbila a všem vřele doporučuji navštívit Dětenice, ale i zbylá místa, které jsme zde zmiňovala ! :)

Mějte se hezky a ahoj ! :)





5 komentářů:

  1. Krásné fotky! Snad jste si to užili :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc hezky a fotky jsou super :)
    O těch Dětenicích jsem nikdy neslyšela, ale zní to dost zajímavě a vtipně. :D

    OdpovědětVymazat
  3. to musel byt super zazitok spat v takom hoteli :D na fotkach to vyzera dost dobre.

    OdpovědětVymazat
  4. na Kutnej hore som bola aj ja, je to tam neskutočne nádherné! :-)
    tie Dětenice vyzerajú bomba mám rada taky stredoveký štýl :-)
    Zoo je nadherná, fotky sú nádherné, vy dvaja ste nádherný!! :-) snáď ste si to uplne najviac užili! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Je super, že sis to tak užila, s přítelem vám to moc sluší :P

    OdpovědětVymazat